Ferie

Mitt reiseår

Heisann. Tenkte å fortelle dere litt om hvilke hoteller jeg har vært på dette året. Jeg har fått gjort så mye gøy! Tviler på at jeg får gjort like mye til neste år, men det er lov til å håpe! Totalt så har jeg bodd på fire ulike hoteller i år, og jeg har vært innom landene; Finnland, Singapore og øyen Lombok i Indonesia.

Basecamp hotel Longyearbyen

På dette hotellet var jeg på noen dager i Mai, før og etter jeg var på skiekspedisjonen. Her møtte jeg et vennlig personell som hjelper deg med alt. Plasseringen til hotellet er sentralt i Longyearbyen. Hvert rom er unike, og innredet som en fangsthytte, noe som er utrolig kult. Frokosten er veldig god, og de fyller på hele tiden. Dersom du har lyst til å fylle dagene med aktiviteter, så hjelper de deg i resepsjonen. Hotellet er med i Basecamp gruppen, som er opptatt av å gi noe tilbake til lokalsamfunnet, hvor hotellet ligger. Dette hotellet anbefales på det sterkeste dersom du skal til Svalbard.

Son hotell

Dette hotellet ligger en liten kjøretur fra Oslo, i idylliske Son. Hotellet har en moderne standard, og god kvalitet i alle elementer. Dette er først og fremst et spahotell, og er blant de beste i Norge. Deler av frokosten er økologisk, noe som jeg synes er et stort pluss! Bassengområdet er bare helt fantastisk. Her har du alt du måtte ønske deg. Om du vil tilbringe tiden din på et hotell i Norge, eller bare ha en liten Norgesferie, så ser jeg ikke noe problem med å velge dette hotellet.

Mariott hotel Singapore

Hva skal jeg si? Dette er virkelig et luksus hotell. Hotellet ligger i en bra gate, med fantastisk shopping rett utenfor døren. Basseng er det også på hotellet. Både badet og selve rommet var lekkert. Var her bare en dag, men jeg vil gjerne komme tilbake. Ett av de beste hotellene jeg har vært på.

Sudamala suites and villas

Dette hotellet i Lombok, topper virkelig alle hotell. Lite, personlig og koselig hotell. Rommet jeg hadde hadde utedusj (og badekar inne). Hvor kult er ikke det? Bra renhold hver eneste dag. Fersk jus til frokost om morgenen, og en fantastisk middagsmeny. Underholdning noen dager i uken. Alt på dette hotellet er bare supert!

Ja, dette året har bare vært helt supert. Er så takknemlig for alt jeg har fått gjort. Jeg gleder meg til å se resten av verden!

Jeg skal til Lombok

Yay! Har helt glemt å fortelle dere at jeg skal til Lombok i høstferien. Jeg gleder meg helt sykt mye! Nedtellingen har allerede begynt. Gleder meg til å nyte den fantastiske naturen, stranden, maten, ja egentlig alt.

Skal bo på Sudamala hotel, som ser utrolig bra ut. Skal virkelig bruke ferien til å slappe helt av, og samle inn krefter. Der tilbyr de spa, god mat og privat strand.

Selv hadde jeg ikke hørt så mye om Lombok før. Lombok er naboøyen til Bali, og er en av Indonesias absolutte perler. Øyen er kjent for sin vakre kystlinje, sitt vulkanske indre, samt det vennlige og gjestfrie sasak-folket. Lombok er perfekt for de som  ønsker en avslappende og rolig atmosfære.

Trondheim snapshots

Hei! Beklager fraværet her på bloggen. Tingen er den at jeg tok en veldig spontantur til Trondheim. Mens jeg var der ville jeg ikke bruke opp all tiden min på bloggen. Har hatt det utrolig fint, og det var veldig godt å komme seg litt bort. Var faktisk første gangen jeg var i Trondheim. For en vakker by! Her skal jeg garantert tilbake en dag. Kanskje ender jeg opp med å studere noe der? Det hadde vært spennende, og gøy.

Mine favoritter

Hei :) Håper dere alle hadde en fin julaften igår. Våknet opp til julesokk, og begynte å se noen filmer på tv. Litt senere kom hele familien. Det var det veldig koselig! Familien var samlet, og for første gang feiret vi jul i det nye huset vårt. Tenkte å vise dere mine favoritter fra gavene jeg fikk. Satt utrolig stor pris på alle, men velger å bare vise noen.

Lizzy er klar for å feire jul!

Juletreet mitt. Hehe, ble ganske overpyntet.

For mange er julen en vond tid, og det synes jeg er utrolig trist. Dette er jo en dag hvor alle skal ha det fint, og spise god mat sammen. Sender varme tanker til dere som ikke har det så bra nå. Ha fortsatt en fin romjulstid alle sammen!

Denne høstferien har jeg

Siden jeg ikke har blogget denne høstferien, så tenkte jeg å vise noen bilder fra den. Har vært utrolig deilig med ferie denne uken. Fått gjort litt av hvert, men har desverre vært syk siden fredag. Selv om jeg ikke har blogget denne uken, så har det vært noen lesere i følge statistikken. Det synes jeg er utrolig koselig! Senere i dag eller i morgen så kommer planen for uke 42.

Spist god frokost hver eneste dag. Lykke er å spise god mat (stemmer nesten).

Tok meg en tur til frisøren.

På bildet til venstre så ser dere etterveksten jeg hadde. Synes det var helt forferdelig å gå rundt med det. Ville ikke ta sjansen på å ta striper i selv, så da var frisør eneste utvei. Endelig hadde jeg tid og penger til å gå til frisøren.  Tok foiliestriper i hele håret og klippet det slitte etterpå. Dette kostet meg 2000kr, men det var verdt det. Jeg er så fornøyd med resultatet som dere kan se til høyre.

Kost masse med fine katten min, Lizzy.

På mandag tok jeg teoriprøven for klasse B. Hadde ikke en veldig god følelse når jeg gikk inn i lokalet. Testene jeg tok på nettet hadde veldig vanskelige spørsmål, men de jeg fikk på selve prøven var enkle. Var sååå glad når jeg bestod, og det med fem feil. Etter prøven tok jeg og pappa en tur på Fløyen. Været var helt nydelig, og vi gikk oppover mot Rundemannen. Vi avsluttet med lunch på Egon.

Ellers så har det vært noen nydelige dager i fjellet. Beklager den dårlige kvaliteten på bildene, men de ble tatt med mobilen.

Håper uken din har vært fin!

Oslove

Heia! På tide med en oppdatering? Jaaa! Det å komme til Oslo var veldig gøy. Har spist mye god mat, og egentlig ikke sett på så mange turistattraksjoner. Har bare sett litt på slottet, Vigelandsparken, Aker Brygge og Bogstadveien. Har riktig nok vært der før, men det var gøy å se det en gang til. Og når det kommer til Bogstadveien, så skjønner jeg ikke helt hvorfor alle elsker den gaten? Fant veldig lite der.

Håper ferien din har vært fin så langt!

Soon Oslo

Hei! I nåværende øyeblikk sitter jeg på flyplassen, og venter på boarding. Magen er stappfull etter ett stykke med vegetarpizza og brus. Sommerfuglene vokser i magen, og jeg gleder meg kjempemye til å komme til hovedstaden. Skal bli veldig kjekt spessielt når solen skinner ute. Tenk det er jo sydenvær i selveste Norge. Vet ikke helt hvordan bloggingen blir i Oslo, men satser på et par innlegg. Dere for å en kjempefin dag søte lesere, og nyt solen så lenge den varer.

Bilde fra arkivet.

Climbing and slingshot

Hellu! Dette innlegget skulle egentlig vært postet igår, men hadde litt problemer med macbooken så det skjedde aldri. Men over til det som skjedde igår! Her på hotellet har de en liten klatrevegg. Jeg testet den ut, og den var ikke særlig vanskelig. Det var tre forskjellige "ruter" du kunne velge mellom, men alle var like enkle. Passer best for mindre barn etter min mening.

Litt senere på dagen prøvde jeg og min søster noe som heter Slingshot. Når jeg satt der var jeg utroooolig nervøs, og lurte på om jeg skulle trekke meg. Før jeg fikk sjansen til det var jeg i luften. Det gikk rundt, rundt, rundt og rundt. Vi skrek begge som noen stukne griser! Men alt i alt, så var det faktisk en positiv opplevelse. Er du i Sunny Beach så burde du prøve ut Slingshot.

Fish spa

Hei! Det ble desverre ikke noen vannaktiviteter i dag, fordi vi ikke var med stranden. Vi oppholdt oss ved bassenget i dag, og solte oss noen timer. Senere på kvelden gikk vi ut for å spise. Servicen på stedet var ikke god! Ett lurt tips som jeg skal huske på til neste gang er å bruke tripadvisor! På veien tilbake bestemte vi oss for å ta fish spa. Det kiler super mye, og du får fjernet død hud.

A wonderful day

Dagene går fort her nede. Er for det meste nede ved stranden eller bassenget, og soler oss. Tror ikke jeg har spist så mye mat før, men slik er det når man har all inclusive. I morgen står vannaktiviter på tur, og jeg gleder meg. Tenker enten på å ta parasailing eller vannscoter, synes begge deler er kjempegøy. Eneste minuset med stranden er at det er veldig mye bølger og vind, Her kommer noen bilder fra dagen!

Nytt fra taxfree

Leppestift fra Chanel, i fargen Monte-Carlo (nr.62). Denne fargen er veldig fin på. Fargen den holder noen timer, og er veldig fuktgivende.

Pudder fra Sensai, i fargen 202. Denne dekker fint, og gir huden en fin "finish".

Første dag i Bulgaria

Hei! Her kommer den første oppdateringen fra Bulgaria. Vi kom til hotellet kl 02.00 og sovnet ikke før tre tiden. Sov ikke så godt denne natten, men sånn er det. Været her var ikke så opptimalt, men jeg satser på bedre vær i morgen.  Nå skal vi ut å se litt i butikken, og senere gå på spa. Gleder meg! Denne uken kommer til å bli bra.

Flink vaskedame, som lager koselige håndkledyr.

Søte niesen min.

Hei! Mitt navn er Margrethe Tveiten. På bloggen min kan du lese om skjønnhet, mote, foto og hverdagen min. Håper du liker bloggen min!

FOLLOW ME
Blog'friend: link
Weheartit: profilnavn
Instagram: profilnavn

Designet er laget av meg ©

Designet er laget av stinesoe.blogg.no ©